Etichete

marți, 30 martie 2010

de primavara

Incep sa ma echilibrez. A venit primavara, sunt expusa la lumina mai mult, ziua e mai lunga, sunt mai bine dispusa, am mai multa energie si pofta de viata. Mi-am descarcat niste carti extraordinare despre hrana cruda si despre veganism si am de gand sa le absorb, pas cu pas.
Pentru moment, m-am hotarat ca e o idee foarte buna sa devin cel putin vegetariana, daca nu vegana. Carnea si produsele animale contin foarte multi hormoni (in special estrogen, care este vinovat de tot felul de tipuri de cancer la femei), plus insecticidele din hrana pe care au mancat-o animalele- si ele ajung tot in organismul nostru. Ca sa nu mai spun ca acum mi se pare destul de scarbos sa gatesc cu ceva mort.

Exista extraordinar de multe avantaje in renuntarea la carne, iar dezavantajele sunt aproape inexistente. In problema proteinelor, exista nenumarate surse de proteine si grasimi vegetale- toate tipurile de fasole, naut, linte, quinoa (care e nemaipomenit de bun) si toate tipurile de nuci. Toate astea iti dau multe vitamine, minerale si oligo-elemente, contin fibre, te energizeaza si....sunt vegetale. Nu pot fi rele absolut deloc. Numai la peste imi vine destul de greu sa renunt, dar de cand am aflat ca inghite mult mercur,.....La oua si iaurt cred ca voi renunta usor (imi place iaurtul de soia si voi incerca sa fac singura, folosind bifidus

Am mai inregistrat alte doua succese: nu imi mai este dor de dulce decat rar. De fapt, nu simt nevoia de dulce si cand il vad, cand e sub nasul meu reusesc de multe ori sa il evit. Acum simt dulcele mult mai acut si nu imi mai place. Inainte mancam ciocolata si dulciuri ca in sevraj, fara sa le simt bine gustul.
Al doilea succes ar fi cina: de cateva zile ma simt usurica....Si asta pentru ca m-am echilibrat in asa fel incat sa nu mai simt nevoia (pur emotionala) de a manca seara. Dar nu sunt militarizata, ci doar....senina. Nu vreau sa mananc pentru ca nu imi e foame, pentru ca nu simt nevoia. Se spune ca e nevoie de 3 saptamani pentru ca un obicei (bun sau rau) sa se impamanteneasca. Asa ca voi continua cu chestia asta 3 saptamani si apoi o sa spun ca mi-am invins inca o slabiciune si sunt mai echilibrata.

Nu beau cafea, doar ceai verde, ceai englezesc si acasa alte ceaiuri. E minunat. Si apa multa- dimineata, pe stomacul gol, in timpul zilei si seara.

Dupa dus, pe pielea inca umeda ma masez cu ulei cu rozmarin, dar am impresia ca masajul ar trebui sa fie mult mai vartos. Ar trebui sa reincep masajul cu ulei de portocale pe burtica dimineata.
De demachiat ma demachiez numai cu cocktailul meu miraculos: ulei de masline, vitamina E lichida, ulei de ricin si 3 gelule de catina (care se pare ca sunt impotriva UV). Si am impresia ca imi hranesc pielea extraordinar de bine, nu mai e nevoie de crema- poate ar trebui, totusi, sa imi masez fata.

Merg regulat la sport- de saptamana trecut m-am indragostit definitiv si de zumba. Iubesc sa dansez.....Muzica aia imi umple sangele de fericire. Am citit lucruri interesante despre cum se fac exercitiile in mod corect:
cel mai eficient este sa alergi sau sa mergi la sala dimineata, nu seara
cardio trebuie neaparat combinat cu exercitii de crestere a musculaturii (resistance training)
exercitiile trebuie sa varieze in intensitate- adica sa alternezi alergatul la viteza maxima cu cel la viteza minima, sa faci sprinturi, si apoi sa mergi 2 minute etc.
abdomenele corecte se fac simuland ca ai un mar intre barbie si stern, nu cu capul bagat intre umeri. am invatat si cum se fac abdomenele pentru 'manere'


De saptamana viitoare voi merge la inot, mai precis la aerobic in apa. De-abia astept. Va fi o schimbare binevenita in rutina mea de sport. Idealul ar fi asa:
* dimineata: JOGGING
*luni si miercuri: VINYASA YOGA
* marti: aerobic in apa/inot
* vineri: zumba
*sambata: tenis/badminton

Zilele astea am mancat foarte bine, aproape perfect sanatos, evitand complet prajelile- cu exceptia unui snitel pacatos, si nici macar bun.
In seara asta am sa scriu despre un mic dejun excelent si o ciorba perfecta. Si cruda:)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu